Microsoft Office -ohjelmistossa on korjaamaton haavoittuvuus, jota yritetään aktiivisesti käyttää hyväkseen. Haavoittuvuuteen ei ole korjauspäivitystä, mutta sen hyväksikäyttö voidaan estää ottamalla käytöön Suojattu näkymä (Protected View).

LAMKin koneissa Suojattu näkymä on oletuksena päällä Officessa. Suosittelemme tarkistamaan niin koti kuin työkoneistakin kyseisen asetuksen voimassaolon.

Ohjeet Suojatun näkymän käyttöönottoon: https://support.office.com/en-us/article/What-is-Protected-View-d6f09ac7-e6b9-4495-8e43-2bbcdbcb6653#bm5

Lisätietoja: https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/haavoittuvuudet/2017/haavoittuvuus-2017-014.html

AHA-järjestelmässä päivitys ma 10.4. klo 16 alkaen. Ohjelmaa ei suositella käytettävän tuolloin.

Sähköpostiin on tullut "Tilin vahvistaminen"-viestejä. Viestissä olevaa "Klikkaa tästä tarkistaa tilisi"-linkkiä EI SAA avata, koska kyseessä on ns. urkintaviesti. Poista viesti sähköpostistasi.

Winhassa on käyttökatkos keskiviikkona 22.3. kello 15-16 versiopäivityksen vuoksi. Tuona aikana WinhaPro, WinhaWiivi ja WinhaWille eivät ole käytettävissä.

WIKI-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Keskiviikkona 01.03.2017 klo 16:00 - 17:00

 

HUOM! Päivityksen aikana WIKI-palvelin ei ole käytettävissä.

 

 

   DNA:n runkokytkin on rikkoutunut ja sen vuoksi tietoliikenneyhteydet ovat menneet poikki. DNA:n vasteaika huollolle on 8 tuntia (virka-aikana), joten katkos voi kestää huomiselle iltapäivälle. Salpaus hoitaa asiaa DNA:n kanssa.
Älypuhelimella, missä on dataliittymä voi jakaa verkkoa omalle kannettavalleen (asetukset/ internet yhteyden jakaminen)  hätätapauksessa.  

17.2.2017 Hoitajankadulla ollut tietoliikennekatkos johtui DNA:n kuituyhteydessä olleesta viasta, minkä DNA sai korjattua perjantaina klo 15:30.

Käyttökatkos koskee koko LAMKia ja sen aikana  ainoastaan kirjautuminen työasemille ja internetin käyttö onnistuvat, muut järjestelmät eivät ole käytettävissä.

Tämä tarkoittaa, että mm. levypalvelut, verkkolisenssit, hallinnon järjestelmät, Reppu, tulostuspalvelut jne. eivät ole ole katkoksen aikana käytettävissä.

Käyttökatkon aikana tehdään mittavia huoltotoimenpiteitä, mitkä parantavat jatkossa järjestelmien vikasietoisuutta.

Käyttökatkos alkaa perjantaina 3.2 klo 18:00 ja päättyy viimeistään maanantaina klo 06:00.

Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvia häiriöitä.

 

IT Service disruption at Friday 3.2 18:00 between Monday 6.2 06:00

During that IT Service disruption only sign in LAMK´s computer and internet using are available.
It means that for example L- and X- storage, network licenses, Reppu, printing etc.  doesn’t work.

We apologise for the inconvenience.

AHA-järjestelmässä päivitys ti 10.1. klo 16 jälkeen. Päivityksen aikana järjestelmä ei ole käytettävissä.

Papercut on laskuttanut liikaa letter-kokona tulostetuista töistä. Asia on korjattu ja liikaa laskutetut hinnat on palautettu käyttäjien saldoihin. Pahoittelemme tapahtunutta virhettä.

Papercut overcharged on printing letter-size. Charging error is now fixed and overcharged costs are refunded to users. We apologize for the inconvenience.

E-Lomake-palvelimessa suoritetaan palvelinvaihto Keskiviikkona 21.12.2016 klo 08:00 - 16:00

 

HUOM!  Ilmoitettuna aikana  E-Lomake-palvelin ei ole käytettävissä.

Aineistot-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Perjantaina 16.12.2016 klo 07:00 - 07:30

 

HUOM! Päivityksen aikana Aineistot-palvelin ei ole käytettävissä.

Blogi-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Perjantaina 09.12.2016 klo 15:00 - 16:00

 

HUOM! Päivityksen aikana Blogi-palvelin ei ole käytettävissä.

HAKA-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Perjantaina 09.12.2016 klo 15:00 - 15:30

 

HUOM! Päivityksen aikana HAKA-palvelin ei ole käytettävissä.

SALKKU-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Perjantaina 02.12.2016 klo 15:00 - 16:00

 

HUOM! Päivityksen aikana SALKKU-palvelin ei ole käytettävissä.

HAKA-palvelimessa suoritetaan ohjelmistopäivityksiä Maanantaina 05.12.2016 klo 11:00 - 12:00

 

HUOM! Päivityksen aikana HAKA-palvelin ei ole käytettävissä.